lauantai 25. joulukuuta 2010

Pilatesta

Toivottavasti kaikilla on ollut tähän mennessä hyvät joulut (: Eilen sain joululahjaksi muun muassa Pilates DVD:n, ja sitä jo eilen innoissani kokeilin. Tykkäsin, tosin meinasin alkaa väittää vastaan sille naiselle joka mua komenteli:
"Jännitä sivuttaiset vatsalihakset" Miten ihmeessä mä pystyn muka kontrolloimaan pelkästään jotain tollasta lihasryhmää mun kropassa?
"Älä kuitenkaan jännitä hartioita." No miten mä muuten kykenen pysymään tässä asennossa? Heilun kuin vino heinäseiväs...
"Pidä kehon sisäinen mikä joku tehdas tai tällanen toiminnassa (eli siis vedetään napaa sisään ja ylös ja pidetään korsetti), rentouta rintakehä ja hengitä rintakehällä." TUU ITE HENGITTELEE samalla ku yrität muistaa kaiken muunkin!
"Nyt tunne kehosi jäntevänä, hartiat rentoutuneena..." ..joo, jos mä joskus saan hinattua nää jumittuneet olkapäät korvalappujen tilalta...
Liikaa siis liikkuvia osia, ainakin vatsalihakset saivat harjoitusta nauraessani vedet silmillä tälle vuorovaikutuksellemme.

Seuraavana päivänä (tänään..) yllätyin siitä kuinka vatsalihakset olivat kuin olivatkin hiukan kipeytyneet, no, hartioista ja lapaluista puhumattakaan... Tosin olo on muutenkin aika puolikuntoinen, toivottavasti en tästä kipeydy ainakaan enempää.

Kun olen taas terveempi niin pilates alkaa olla osa arkea, jos saisin lisää liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Oikeasti yhdenkin 50 min jälkeen olo oli jotenkin jäntevämpi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti